E-mailmarketing; nog steeds krachtig
E-mail blijft populair! Ondanks het belang van WhatsApp als communicatiemiddel wordt e-mail nog steeds op grote schaal gebruikt om (zakelijke) boodschappen over te brengen. Uit het Spotler Nationaal E-mail Onderzoek 2018 blijkt dat 79% van de Nederlanders zich het afgelopen jaar heeft ingeschreven voor nieuwe e-mail nieuwsbrieven. Nederlanders vanaf 55 jaar starten hun digitale dag bij voorkeur met e-mail. En hoewel jongeren e-mail minder vaak gebruiken voor persoonlijke communicatie, houden ze wel van gepersonaliseerde mailings.
Arxx verzorgt de opmaak en verzending van e-mailberichten voor diverse partijen, waaronder Pensioenfonds PGB. PGB stuurt tekst en beeld, wij maken het PGB Bericht op en zorgen na akkoord dat alle klanten het betreffende bericht ontvangen.
Om e-mailmarketing te optimaliseren, kunnen wij na elk verzonden bericht een rapportage sturen. Je ziet hierin in één oogopslag hoe vaak jouw mail is geopend en op welke items is doorgeklikt. Belangrijke informatie waarmee je het volgende bericht kunt optimaliseren. PGB is onlangs gestart met A/B testen, zodat direct zichtbaar wordt welke (volgorde van) onderwerpen wel/niet scoren. Een A/B test is een ideale manier om e-mailmarketing nóg verder te verbeteren? Wil jij ook starten met e-mailmarketing? Of wil je deze optimaliseren? Neem dan contact met ons op, zodat we met je mee kunnen denken!